Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.02.2011 10:07 - МЕДИТАЦИЯ НА ОТВОРЕН ПРОЗОРЕЦ
Автор: petgen Категория: Поезия   
Прочетен: 4497 Коментари: 32 Гласове:
16

Последна промяна: 23.02.2011 19:04


 

Всяка сутрин минавам по оная пътечка,

затрупана с думи за оцеляване,

думи сутрин, думи през час, през поглед,

през чашата нес кафе класик с мляко,

през плана на едноличния търговец на състояния,

преди да си е вдигнал цените търговецът на тежки думи,

на невменяеми думи, шантави – всякакви,

каквито са пораснали по късна доба в градините му,

какво е без градините си той...едното нищо,

край коловозите на онази дестинация,

от която връщане няма, няма и посока за връщане,

посоката дълбае облаче ле бяло,

облачето чернее от тежки желания, закъснели.

Желанията остават голи-голенички,

по една думичка метнали на гърба, топла думичка,

стара като спомен за забранени спомени,

далечна като настояще от спомени, без спомени.

Простиват желанията , една думичка не стига,

високи са желанията, дълги са сенките им,

какво ли означаваше това...

Голи са без думи желанията вечер,

няма ги халищата, оранжеви халища по стените лумнали,

оранжът е уж слънце и празник,

празник ли е животът без думи за желанията

в оранжева вечер.

Къде са думите, къде е подателят,

анонимните стъпки не вършат работа,

ритъмът им е отдавна дешифриран,

слогът на среднощни кихавици по белия лист

е влажен от опърничави мисли.

Нямат си работа мислите, няма сън за тях,

лумнали в нестинарски ситнежи,

пекат си егото на закалена жарава,

завива им се свят на мислите от желания,

думите и те се разголват, добрините ги хванали,

в тлеещо леговище какво се прави без думи,

със сняг по покривите, по пътеките, по пръстите,

изтръпнали от задрямало очакване на едната страна,

на другата.

Всяка сутрин, преди ставане, преди кафето с дежурни думи,

свободните минути дебнат пролука

в дежурната заетост сутрин, обед, привечер,

медитират в междучасията на отворен прозорец,

дишат дълбоко чист въздух,

течение от екстрасистоли на самотата ще  почупят прозореца.

Нека.

 

 




Тагове:   медитация,   желания,   думи,


Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stela50 - Наистина звучи като медитация ...на отворен прозорец.
23.02.2011 10:32
тогава мисли и думи се блъскат ...търсят простор ,свобода . Много хубави символи ,послания и откровение .Хареса ми ,мила ,много .
...думите и те се разголват, добрините ги хванали,
в тлеещо леговище какво се прави без думи,
със сняг по покривите, по пътеките, по пръстите,
изтръпнали от задрямало очакване на едната страна,
на другата...
Поздрави и хубав ден !
цитирай
2. petgen - тогава мисли и думи се блъскат. . . ...
23.02.2011 10:35
stela50 написа:
тогава мисли и думи се блъскат ...търсят простор ,свобода . Много хубави символи ,послания и откровение .Хареса ми ,мила ,много .
...думите и те се разголват, добрините ги хванали,
в тлеещо леговище какво се прави без думи,
със сняг по покривите, по пътеките, по пръстите,
изтръпнали от задрямало очакване на едната страна,
на другата...
Поздрави и хубав ден !

Радвам се, stela50, че си го усетила ! Благодаря!:)
цитирай
3. deleted-4udovi6teto - Висш пилотаж из лабиринтите на душата!
23.02.2011 11:08
Жессссссссссссссс-то-кооооооооооооооо!
Намерила си своето второ дъно!
Браво.
Чу
цитирай
4. petgen - Жессссссссссссссс-то-кооооо...
23.02.2011 11:13
4udovi6teto написа:
Жессссссссссссссс-то-кооооооооооооооо!
Намерила си своето второ дъно!
Браво.
Чу

Позовавайки се на думите ти, за които горещо ти благодаря, Чу, изядох май хляба на някой водещ психоаналитик :))) Споко, без такива претенции съм:) Дано обещава отскок дъното:)
цитирай
5. smile999 - Това е нещо мое, много старо. Без кой ...
23.02.2011 11:36
Това е нещо мое, много старо.Без кой знае каква стойност като произведение, но е нещо излято от вътре, от душата ми, в момент, който се случва на всеки.

ДУМИ
Край без начало
кухи надежди
очи без искри
нима боли
от игри
само край
само са думи
недоизречени
силни
ласкави
стилни
помпозни
грациозни
красиви
игриви
летливи
лъжливи...
игра на ДУМИ
цитирай
6. sande - И аз ще кажа като Стрелочника на Гара "Поезия" Валери Станков - Чудовището, че ...
23.02.2011 11:44
... стихотворението е жестоко!

А пък аз ще добавя само, че си видяла света с трето, вътрешно око. Бог ти е дал.

Поздрави! И не мъчи децата с много матриял, ами си четете хубави стихове!
цитирай
7. petgen - Благодаря, smile999, думите са ...
23.02.2011 12:03
Благодаря, smile999, думите са катализатор и убиец, "страшно нещо" - Й.Йовков:)
цитирай
8. petgen - . . . стихотворението е жестоко!...
23.02.2011 12:19
sande написа:
... стихотворението е жестоко!

А пък аз ще добавя само, че си видяла света с трето, вътрешно око. Бог ти е дал.

Поздрави! И не мъчи децата с много матриял, ами си четете хубави стихове!

Да, ама, sande, другаря директор ако чуе, че не чета класиците...:))))))))))) Кво става с учителницата:)
Благодаря, че ти хареса стихето ми! А Стрелочникът така ме похвали, че...гледай към небето - там ще съм целия ден:)))))))
цитирай
9. bizcocho - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
23.02.2011 12:55
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
10. petgen - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/...
23.02.2011 13:27
[quote=bizcocho]!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/qu
:))))))))))
цитирай
11. sande - Абе, какво си говорите, обяснете на нас селяните от Пастух, че съвсем изпростяхме...
23.02.2011 13:41
petgen написа:
[quote=bizcocho]!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/qu
:))))))))))



Интелигенцията си е интелигенция.Знае много.
А пък ние тука какво да правиме, с гайдите?

И сал с една библиотека.
цитирай
12. sande - Стрелочникът знае кого накъде да го насочи, има влак за Париж, има и за Бобошево.
23.02.2011 13:45
petgen написа:
sande написа:
... стихотворението е жестоко!

А пък аз ще добавя само, че си видяла света с трето, вътрешно око. Бог ти е дал.

Поздрави! И не мъчи децата с много матриял, ами си четете хубави стихове!

Да, ама, sande, другаря директор ако чуе, че не чета класиците...:))))))))))) Кво става с учителницата:)
Благодаря, че ти хареса стихето ми! А Стрелочникът така ме похвали, че...гледай към небето - там ще съм целия ден:)))))))


По некое време слезни.
Искаме да те видим, по некой автограф да раздадеш.
цитирай
13. petgen - . . . стихотворението е жестоко!...
23.02.2011 14:11
sande написа:
petgen написа:
sande написа:
... стихотворението е жестоко!

А пък аз ще добавя само, че си видяла света с трето, вътрешно око. Бог ти е дал.

Поздрави! И не мъчи децата с много матриял, ами си четете хубави стихове!

Да, ама, sande, другаря директор ако чуе, че не чета класиците...:))))))))))) Кво става с учителницата:)
Благодаря, че ти хареса стихето ми! А Стрелочникът така ме похвали, че...гледай към небето - там ще съм целия ден:)))))))


По некое време слезни.
Искаме да те видим, по некой автограф да раздадеш.

Еееее, ако ме покани кметО, идвам на часа/ на месеца:)))))))))
Благодаря!
цитирай
14. mitkolrus - Нека!
23.02.2011 17:14
Всяка сутрин!
цитирай
15. vladun - Чудесна образност!
23.02.2011 17:16
Много ми хареса, Гене!:)
цитирай
16. silver4eto - Усетих всяка дума като част от себе ...
23.02.2011 17:48
Усетих всяка дума като част от себе си. Много истинско! "Голи са без думи желанията вечер" - това май ми е най-актуално сега. Много ми харесваш! =) Хубав ден!
цитирай
17. tryn - Нещо много различно. И мъдро!
23.02.2011 19:14
За силата на думите. И необходимостта да си ги кажем...
Поздравления!
цитирай
18. sande - Да, много силно стихотворение от силна жена, за силни мъже ...
23.02.2011 21:06
mitkolrus написа:
Всяка сутрин!


Поздрави!
цитирай
19. silencemurmur - "свободните минути ... медитират в междучасията на отворен прозорец"
23.02.2011 22:24
Несвободните минути не са съгласни със свободните минути.
И затворниците-минути медитират как да се осъзнаят
свободните минути, че без медитация няма медитация.
От първото аз сутринта до последното аз вечерта
Е МЕДИТАЦИЯ. Друго няма за съзнанието като аз-съзнание!
цитирай
20. martiniki - хубаво медитираш
24.02.2011 10:04
и днес добрините да ни хванат, да ни метнат по един оранжев шал и да ни хвърлят а снежинките;))
цитирай
21. petgen - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...
24.02.2011 11:22
sande написа:
petgen написа:
[quote=bizcocho]!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/qu
:))))))))))



Интелигенцията си е интелигенция.Знае много.
А пък ние тука какво да правиме, с гайдите?

И сал с една библиотека.

Четете, четЕте:)))))))
цитирай
22. petgen - Всяка сутрин! Нека, Митко!:)
24.02.2011 11:23
mitkolrus написа:
Всяка сутрин!

Нека, Митко!:)
цитирай
23. petgen - За силата на думите. И необходим...
24.02.2011 11:24
tryn написа:
За силата на думите. И необходимостта да си ги кажем...
Поздравления!

Благодаря, tryn! Думите са , които ни сближават:)
цитирай
24. petgen - Усетих всяка дума като част от себе ...
24.02.2011 11:26
silver4eto написа:
Усетих всяка дума като част от себе си. Много истинско! "Голи са без думи желанията вечер" - това май ми е най-актуално сега. Много ми харесваш! =) Хубав ден!

Радвам се, silver4eto:) Благодаря ти за прочита!
цитирай
25. petgen - Несвободните минути не са съгласни ...
24.02.2011 11:32
silencemurmur написа:
Несвободните минути не са съгласни със свободните минути.
И затворниците-минути медитират как да се осъзнаят
свободните минути, че без медитация няма медитация.
От първото аз сутринта до последното аз вечерта
Е МЕДИТАЦИЯ. Друго няма за съзнанието като аз-съзнание!

Добре се посмях в лабиринтите на размишленията ти! Благодаря :)))
цитирай
26. petgen - Много ми хареса, Гене!:) Благ...
24.02.2011 11:34
vladun написа:
Много ми хареса, Гене!:)

Благодаря ти, vladun:)))
цитирай
27. barona40 - Пречистваш ни от грешни мисли, Жени. И ни шириш сред облаците. Срастваш ни с небесата.
24.02.2011 14:16
Ако напиша някой бял стих, ще е вдъхновен от твоя. Прегръщам те. Ив
цитирай
28. petgen - Ако напиша някой бял стих, ще е вд...
24.02.2011 14:32
barona40 написа:
Ако напиша някой бял стих, ще е вдъхновен от твоя. Прегръщам те. Ив

Колко е прав Дядо Славейков- "Като няма в труд поету награда/чезне песен/фантазия отпада"- :))))))))))))))) И обратното:)
Благодаря ти, бароне! Очаквам белите ти стихове. И ще се радвам на скритото посвещение:)
цитирай
29. sofiya - Браво!
24.02.2011 17:08
Всяка сутрин минавам по оная пътечка,

затрупана с думи за оцеляване,
цитирай
30. petgen - Всяка сутрин минавам по оная път...
24.02.2011 19:35
sofiya написа:
Всяка сутрин минавам по оная пътечка,

затрупана с думи за оцеляване,

И я дописваш, нали:)
цитирай
31. sofiya - Страхотно стихотворение!!!
25.02.2011 15:04
Браво!:)))
цитирай
32. petgen - Браво!:))) Благодаря ти, . so...
25.02.2011 22:07
sofiya написа:
Браво!:)))

Благодаря ти, . sofiya, че втори път минаваш по моята пътечка:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: petgen
Категория: Поезия
Прочетен: 258812
Постинги: 195
Коментари: 1265
Гласове: 1652
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031